Cèlia Sarramona: "El futur és un Model de SAD propi de SUMAR, capdavanter al sector, centrat en la persona i fonamentat en la formació i el desenvolupament dels i les treballadores, que són el pilar del servei."  La Cèlia s'ha incorporat a SUMAR a principis del 2018 com a coordinadora dels Serveis d'Atenció a Domicili. 

 

Cèlia, t’incorpores com a cap de servei dels SAD que gestiona SUMAR. Que significa això per tu?

Doncs un nou repte, és a dir, recollir la inquietud d'una organització que vol esdevenir capdavantera en el Servei d'Atenció Domiciliària perquè aposta per la millora continua i viu orientada a les persones que atenem per tal de millorar el seu benestar i qualitat de vida. Per tant, significa pensar, debatre i construir model.

 

Quina ha estat la teva trajectòria?

La meva vida professional es debat entre dos àmbits: la passió pel sector que em va veure créixer, que és el món de l'atenció a la dependència i la passió pel món de la docència.
Vaig estar molts anys a MUTUAM, els primers anys dirigint recursos per gent gran i la segona etapa liderant el projecte d'atenció domiciliària de l'entitat. Van ser uns anys durs, era un moment crític pel SAD perquè a nivell de sector començaven molts canvis de paradigma i s'hi va sumar el conveni dels treballadors, importat i necessari. Vaig aprendre molt d'aquell projecte.

Més endavant em vaig incorporar al GRUP CONSTANT per assumir un nou projecte d'Atenció Domiciliària Sanitària. el canvi a un gran grup empresarial, fora del sector, em va aportar una visió complementària molt enriquidora.

I els darrers anys, fruït del naixement de la meva filla, he estat treballant com a professional lliure en temes de formació en lideratge i gestió d'equips i fent consultoria dins del sector. També han estat uns anys d'aprenentatge. El fet de donar formació a sectors molts diferents et dóna l'oportunitat de conèixer experiències molt diverses i la consultoria tècnica i estratègica dins el sector m'ha mantingut a primera línia, molt vinculada als models i realitats actuals. 

 

Com han estat les primeres setmanes a Sumar?

Ha estat intens, molt intens. He tingut la sensació d'obrir una porta i que immediatament comencessin a obrir-se'n un munt. Ha estat una experiència molt agradable, m'he sentit molt ben acollida per tothom. SUMAR és una organització molt dinàmica, transmet vida, i això és molt important, t'hi enganxes ràpid.

 

Com veus el teu departament i els reptes de futur?

Veig un Servei que es fa gran i hem de ser capaços de generar l'estructura i sinergies necessàries per poder construir un model sobre unes bases sòlides. El nostre gran repte serà fer un servei eficient i sostenible a l'hora que incorporem el model d'ACP i enfoquem la mirada cap a un servei de qualitat. Professionalitzar el model sense perdre la proximitat i la quotidianitat que són essència del SAD.

En definitiva, el futur és un Model de SAD propi de SUMAR, capdavanter al sector, centrat en la persona i fonamentat en la formació i el desenvolupament dels i les treballadores, que són el pilar del servei. Veig un equip tècnic preparat i amb la il·lusió d'emprendre, això és el més important.